четвъртък, 22 септември 2011 г.

Фрагменти след Шуман, 3

Клаус-Кристиан Шустер разказва любопитна подробност от престоя на Брамс при Шуман в Дюселдорф 1853. (За тази среща стана въпрос във Фрагменти... 2.) В тогава все още не особено обемистия каталог с творби на младия композитор достойно място заема първият му опит за клавирно трио - Фантазия в ре минор (Largo & Allegro). По време на един от обичайните за семейство Шуман домашни концерти прозвучава и въпросната Фантазия. Роберт е толкова впечатлен от творбата, че препоръчва на Брамс да я отпечата и да й даде официално първия опусен номер.

В програмата на същия концерт е и Шумановото сол-минорно трио оп. 110. Може би под въздействие на този шедьовър на камерната музика, Брамс започва да се съмнява в достойнствата на своята творба и я "изтегля от обращение". А малко по-късно започва работа върху своето Трио оп. 8, впоследствие станало известно като първото негово трио.

За съжаление пианистът на Altenberg Trio Wien е единственият източник в случая. Въпреки дългото търсене в нета, не можах да намеря потвърждение на тази история. Но пък никъде не срещнах и опровержение.

Първата серия Фрагменти... е тук.

Няма коментари:

Публикуване на коментар